Golf drugiej generacji jest bez wątpienia jednym z najbardziej kultowych samochodów w historii motoryzacji. Minęło już kilkanaście ładnych lat od premiery następcy przełomowego MkI. Kształt nadwozia zdradza pochodzenie z minionej epoki, ale wciąż jeszcze podoba się ogromnej rzeszy młodych i starszych ludzi. Konstrukcja silników też już ma swoje lata i nie można dzisiaj nazwać ich nowoczesnymi. Samochód ten stał się już praktycznie kolejnym klasykiem koncernu Volkswagen AG, po nieśmiertelnym Garbusie i niezapomnianym Golfie MkI. Także w Polsce wielu młodych (i nie tylko) ludzi zaczyna swoją przygodę z motoryzacją właśnie od zakupu Golfa MkII. Oczywiście nie jest to spowodowane wyłącznie urodą i niezawodnoścą tych samochodów, które mimo iż cieszą się niezłą opinią, też mają swoje wady ujawniające się zwłaszcza po kilkunastu latach eksploatacji. Na wybór Golfa jako pierwszego samochodu ma wpływ znakomita dostępność części zamiennych, zwłaszcza używanych, na przeróżnych giełdach i szrotach. Wiele firm produkuje również zamienniki sprzedając je po znacznie niższych cenach niż proponują salony i serwisy VW. Nikt nie twierdzi że Golf to samochód doskonały, ale ma jednak to "coś" co sprawia, że kto raz kupił Golfa, a zwłaszcza wersję GTI bardzo często darzy go szczególną sympatią, czasami doprowadzając go do stanu wzbudzającego zazdrość wielu posiadaczy nowiutkich i lśniących współczesnych samochodów. To jest właśnie strona przede wszystkim dla tych którzy polubili Golfa i chcą jak najwięcej się dowiedzieć o swoim samochodzie. Znajdziecie tu masę rzeczy: historię modelu, podstawy konstrukcji, specyfikację wersji, opis edycji specjalnych, opis niektórych elementów wyposażenia, dane techniczne, zestawienie pełnej gamy stosowanych silników wraz z parametrami i wiele innych rzeczy. |
1983
|
|
1984 |
|
1985 |
|
1986 |
|
1987 |
|
1988
|
|
1989 |
|
1990 |
|
1991 |
|
1992
|
|