DANE PODSTAWOWE
Wymiary |
długość[mm] |
3985 |
C, CL, GL, GT, D, TD, GTD, Syncro |
4040 |
GTI, GTI 16V, GTI G60 | ||
4255 |
Country | ||
szerokość
[mm] |
1665 |
C, CL, GL, GT, D, TD, GTD | |
1680 |
GTI, GTI 16V, Syncro | ||
1700 |
GTI G60 | ||
1705 |
Country | ||
wysokość
[mm] |
1400 |
Rallye | |
1405 |
GTI, GTI 16V, GTI G60 | ||
1415 |
C, CL, GL, GT, D, TD, GTD, Syncro | ||
1555 |
Country | ||
Zawieszenie |
przód |
wahacz
poprzeczny + amortyzatory teleskopowe (wszystkie
wersje) | |
tył |
wahacz
półsztywny + amortyzatory teleskopowe |
C, CL, GL, GT, GTI, GTI 16V, GTI G60, D, TD, GTD | |
wahacze skośne +
amortyzatory teleskopowe |
Rallye, Syncro, Country | ||
Hamulce |
przód |
tarczowe |
C, CL, GL, GT, D, TD, GTD (239mm) |
tarczowe
wentylowane |
GTI, GTI 16V (239mm) GTI G60 , Rallye (280mm) | ||
tył |
bębnowe |
C, CL, GL, GT, D, TD, GTD | |
tarczowe |
GTI, GTI 16V, GTI G60, Rallye (239mm) | ||
Rozstaw
osi [mm] |
2475 |
C, CL, GL, GT, GTI, GTI16V, GTI G60, D, TD, GTD, Syncro | |
2480 |
Country | ||
Rozstaw
kół [mm] |
przód |
1422 |
Country |
1427 |
C, CL, GL, GT, GTI, GTI 16V, D, TD, GTD | ||
1433 |
Rallye, GTI G60 | ||
tył |
1422 |
(wszystkie wersje) |
Silniki w latach 1983 - 1992
L.p. |
Kod |
Pojemność |
Moc maks. |
przy |
Maks . moment
obr. |
Ilość zaworów / cylinder |
Średnica
|
Stopień |
Zasilanie / liczba okt. etyliny |
Katalizator |
Lata
|
Uwagi | |
kW |
KM | ||||||||||||
1. |
GN |
1043 |
33 |
45 |
5500 |
70/3200 |
2 |
75,0 x 59,0 |
9,5 |
gaźnik |
- |
1984-1990 |
|
2. |
HZ |
1043 |
37 |
50 |
5900 |
74/3600 |
2 |
75,0 x 59,0 |
9,5 |
gaźnik |
- |
1985-1991 |
|
3. |
HW-HK |
1272 |
37 |
50 |
5400 |
93/3200 |
2 |
75,0 x 72,0 |
9,5 |
gaźnik |
+/- |
1983-1985 |
|
4. |
MH(2G)-NU |
1272 |
37 |
50 |
5200 |
94/3300 |
2 |
75,0 x 72,0 |
9,5 |
gaźnik |
+/- |
1985-1992 |
na rynek szwajcarski |
5. |
MH(2G)-NU |
1272 |
40 |
55 |
5200 |
96/3400 |
2 |
75,0 x 72,0 |
9,5 |
gaźnik |
+/- |
1985-1992 |
|
6. |
GT |
1272 |
43 |
58 |
5400 |
98/3100 |
2 |
75,0 x 72,0 |
8,2 |
gaźnik |
- |
1983-1987 |
na rynek szwajcarski i szwedzki |
7. |
SC |
1272 |
44 |
60 |
5400 |
96/3400 |
2 |
75,0 x 72,0 |
9,5 |
gaźnik |
- |
1987-1989 |
na rynek szwajcarski |
8. |
NZ |
1272 |
44 |
60 |
5200 |
96/3400 |
2 |
75,0 x 72,0 |
9,5 |
wtrysk |
+ |
1989-1992 |
|
9. |
SC-NZ |
1272 |
47 |
64 |
5400 |
98/3000 |
2 |
75,0 x 72,0 |
9,5 |
wtrysk |
+/- |
1985-1989 |
|
10. |
PN |
1595 |
51 |
70 |
5200 |
118/2700 |
2 |
81,0 x 77,4 |
9,0 |
gaźnik |
+/- |
1986-1992 |
|
11. |
EZ-EZA-ABN |
1595 |
51 |
70 |
5200 |
118/2700 |
2 |
81,0 x 77,4 |
9,0 |
gaźnik |
+ |
1985-1992 |
|
12. |
RF |
1595 |
53 |
72 |
5200 |
122/2700 |
2 |
81,0 x 77,4 |
9,0 |
gaźnik |
- |
1986-1992 |
|
13. |
RE |
1595 |
53 |
72 |
5400 |
122/2700 |
2 |
81,0 x 77,4 |
9,0 |
gaźnik |
+ |
1986-1991 |
|
14. |
EZ-EZA |
1595 |
55 |
75 |
5000 |
122/2800 |
2 |
81,0 x 77,4 |
9,0 |
gaźnik |
- |
1983 -1985 |
|
15. |
HM |
1595 |
55 |
75 |
5200 |
120/2700 |
2 |
81,0 x 774 |
9,0 |
gaźnik |
+/- |
1983-1989 |
|
16. |
EZ-EZA-ABN |
1595 |
55 |
75 |
5000 |
125/2500 |
2 |
81,0 x 77,4 |
9,0 |
gaźnik |
+/- |
1985-1992 |
|
17. |
HN |
1595 |
55 |
75 |
5000 |
125/2500 |
2 |
81,0 x 77,4 |
9,0 |
gaźnik |
+/- |
1983-1989 |
cabrio |
18. |
EW |
1595 |
55 |
75 |
5000 |
125/2500 |
2 |
81,0 x 77,4 |
9,0 |
gaźnik |
+/- |
1983-1989 |
cabrio |
19. |
RH |
1781 |
62 |
84 |
5000 |
142/3000 |
2 |
81,0 x 86,4 |
10,0 |
gaźnik |
+ |
1986-1990 |
|
20. |
GU |
1781 |
66 |
90 |
5200 |
145/3300 |
2 |
81,0 x 86,4 |
10,0 |
gaźnik |
- |
1983-1992 |
syncro |
21. |
HV |
1781 |
66 |
90 |
5200 |
145/3300 |
2 |
81,0 x 86,4 |
10,0 |
gaźnik |
- |
1984-1992 |
|
22. |
EX |
1781 |
66 |
90 |
5200 |
145/3300 |
2 |
81,0 x 86,4 |
10,0 |
gaźnik |
- |
1983-1993 |
cabrio |
23. |
RP |
1781 |
66 |
90 |
5250 |
142/3000 |
2 |
81,0 x 86,4 |
9,0 |
wtrysk |
+ |
1987-1992 |
|
24. |
GX |
1781 |
66 |
90 |
5250 |
142/3000 |
2 |
81,0 x 86,4 |
9,0 |
wtrysk |
+/- |
1984-1989 |
|
25. |
JH |
1781 |
70 |
95 |
5400 |
143/3200 |
2 |
81,0 x 86,4 |
9,0 |
wtrysk |
- |
1983-1993 |
cabrio, caddy |
26. |
1P |
1781 |
72 |
98 |
5400 |
143/3000 |
2 |
81,0 x 86,4 |
9,0 |
wtrysk |
+ |
1988-1991 |
syncro, cabrio, country |
27. |
2H |
1781 |
72 |
98 |
5400 |
143/3000 |
2 |
81,0 x 86,4 |
9,0 |
wtrysk |
+ |
1989-1993 |
|
28. |
RV |
1781 |
72 |
98 |
5500 |
143/3000 |
2 |
81,0 x 86,4 |
9,0 |
wtrysk |
+ |
1987-1991 |
|
29. |
RG |
1781 |
79 |
107 |
5500 |
156/3100 |
2 |
81,0 x 86,4 |
10,0 |
wtrysk |
+ |
1986-1989 |
|
30. |
RD |
1781 |
79 |
107 |
5400 |
157/3800 |
2 |
81,0 x 86,4 |
10,0 |
wtrysk |
- |
1985-1989 |
GTI |
31. |
PF |
1781 |
79 |
107 |
5400 |
157/3800 |
2 |
81,0 x 86,4 |
10,0 |
wtrysk |
+ |
1987-1992 |
GTI |
32. |
EV |
1781 |
82 |
112 |
5500 |
159/3900 |
2 |
81,0 x 86,4 |
10,0 |
wtrysk |
- |
1984-1987 |
GTI |
33. |
DX |
1781 |
82 |
112 |
5800 |
159/4000 |
2 |
81,0 x 86,4 |
10,0 |
wtrysk |
- |
1982-1992 |
GTI, GTI Cabrio |
34. |
GZ |
1781 |
82 |
112 |
5400 |
159/4000 |
2 |
81,0 x 86,4 |
10,0 |
wtrysk |
- |
1983-1989 |
GTI |
35. |
PB |
1781 |
82 |
112 |
5400 |
159/4000 |
2 |
81,0 x 86,4 |
10,0 |
wtrysk |
- |
1987-1992 |
GTI |
36. |
KT |
1781 |
82 |
112 |
5800 |
159/4000 |
2 |
81,0 x 86,4 |
10,0 |
wtrysk |
- |
1983-1989 |
GTI, GTI Cabrio |
37. |
PL |
1781 |
95 |
129 |
5800 |
168/4250 |
4 |
81,0 x 86,4 |
10,0 |
wtrysk |
+ |
1986-1992 |
GTI 16V |
38. |
KR |
1781 |
102 |
139 |
6100 |
168/4600 |
4 |
81,0 x 86,4 |
10,0 |
wtrysk |
- |
1985-1992 |
GTI 16V |
39. |
PG |
1781 |
118 |
160 |
5800 |
225/3800 |
2 |
81,0 x 86,4 |
8,0 |
wtrysk |
+ |
1990-1991 |
GTI G60 |
40. |
1H |
1763 |
118 |
160 |
5600 |
225/3800 |
2 |
80,6 x 86,4 |
8,0 |
wtrysk |
+ |
1989 |
G60 Rallye (Syncro) |
41. |
PL-KR |
1781 |
153 |
208 |
6400 |
247/5000 |
4 |
81,0 x 86,4 |
9,0 |
wtrysk |
+ |
1988 |
G60 16V Limited (Syncro) |
42. |
9A |
1984 |
100 |
136 |
5800 |
180/4400 |
4 |
82,5 x 92,8 |
10,8 |
wtrysk |
+ |
1989-1992 |
GTI 16V |
43. |
? |
1588 |
37 |
50 |
4800 |
95/2300 |
2 |
76,5 x 86,4 |
23,0 |
diesel |
- |
? |
tylko na rynek szwajcarski |
44. |
JP |
1588 |
40 |
54 |
4800 |
100/2300 |
2 |
76,5 x 86,4 |
23,0 |
diesel |
- |
1983-1991 |
|
45. |
JR |
1588 |
51 |
70 |
4500 |
133/2500 |
2 |
76,5 x 86,4 |
23,0 |
turbodiesel |
- |
1983-1991 |
|
46. |
1V |
1588 |
44 |
60 |
4400 |
110/2400 |
2 |
76,5 x 86,4 |
23,0 |
turbodiesel |
+ |
1989-1990 |
|
47. |
RA |
1588 |
59 |
80 |
4500 |
152/2300 |
2 |
76,5 x 86,4 |
23,0 |
turbodiesel |
+ |
1989-1991 |
intercooler |
48. |
SB |
1588 |
59 |
80 |
4600 |
153/2500 |
2 |
76,5 x 86,4 |
23,0 |
turbodiesel |
+ |
1989-1991 |
intercooler, w edycji TD Sport moc 85KM |
49. |
ME |
1588 |
40 |
54 |
4800 |
100/2300 |
2 |
76,5 x 86,4 |
23,0 |
diesel |
+ |
1988-1990 |
tylko na rynek szwajcarski |
50. |
MF |
1588 |
51 |
70 |
4500 |
133/2500 |
2 |
76,5 x 86,4 |
23,0 |
turbodiesel |
+ |
1988-1990 |
tylko na rynek szwajcarski |
* UWAGA! Lata produkcji silnika nie muszą się pokrywać z okresem produkcji poszczególnych wersji Golfa Mk2 z tym silnikiem, np. w przypadku kiedy ten typ silnika był montowany do innych modeli VW, np. Polo, Passata, Corrado!
OSIĄGI I ZUŻYCIE PALIWA
Lp | Silnik | Poj. [ccm] | Moc [KM] | Moc [kW] |
Prędkośc max.
[km/h] |
Przyspieszenie 0-100km/h [s] | Spalanie w cyklu miejskim [l] | Spalanie przy 120km/h [l] |
Spalanie przy 90km/h [l] |
1 |
1.3 |
1272 |
50 |
37 |
144 |
17,9 |
8,1 |
6,9 |
5,2 |
2 |
1.3 |
1272 |
54 |
40 |
151 |
16,5 |
8,1 |
7,1 |
5,3 |
3 |
1.3i |
1272 |
54 |
40 |
151 |
16,5 |
8,9 |
7,7 |
5,6 |
4 |
1.6 |
1595 |
75 |
55 |
167 |
12,7 |
8,7 |
7,1 |
5,3 |
5 |
1.6 |
1595 |
70 |
51 |
162 |
14,1 |
9,4 |
7,9 |
5,8 |
6 |
1.6 |
1595 |
72 |
53 |
164 |
13,1 |
9,1 |
7,5 |
5,5 |
7 |
1.8 |
1781 |
90 |
66 |
178 |
11,2 |
8,7 |
7,3 |
5,5 |
8 |
1.8 GT |
1781 |
90 |
66 |
178 |
11,0 |
8,9 |
7,9 |
5,9 |
9 |
1.8 Syncro |
1781 |
90 |
66 |
178 |
11,5 |
9,9 |
8,2 |
6,2 |
10 |
1.8i |
1781 |
90 |
66 |
175 |
11,9 |
10,5 |
8,3 |
6,3 |
11 |
1.8i GT |
1781 |
90 |
66 |
175 |
11,7 |
10,8 |
8,9 |
6,7 |
12 |
1.8i Syncro |
1781 |
98 |
72 |
180 |
11,3 |
11,7 |
9,0 |
6,8 |
13 |
1.8i GTI |
1781 |
107 |
79 |
186 |
10,3 |
10,7 |
8,4 |
6,4 |
14 |
1.8i GTI |
1781 |
112 |
82 |
191 |
10,0 |
10,6 |
7,8 |
6,0 |
15 |
1.8i GTI 16V |
1781 |
129 |
95 |
200 |
9,0 |
11,3 |
8,8 |
6,9 |
16 |
1.8i GTI 16V |
1781 |
139 |
102 |
208 |
8,5 |
10,9 |
8,1 |
6,4 |
17 |
1.8i GTI G60 |
1781 |
160 |
118 |
216 |
8,3 |
12,1 |
9,2 |
6,9 |
18 |
Rallye |
1781 |
160 |
118 |
210 |
8,6 |
13,2 |
9,4 |
7,0 |
19 |
Rallye |
1763 |
160 |
118 |
210 |
8,6 |
12,5 |
9,5 |
7,1 |
20 |
1.6 D |
1588 |
50 |
37 |
144 |
20,2 |
6,5 |
6,2 |
4,4 |
21 |
1.6 D |
1588 |
54 |
40 |
148 |
18,7 |
6,5 |
6,2 |
4,4 |
22 |
1.6 TD |
1588 |
60 |
44 |
151 |
16,9 |
6,5 |
6,6 |
4,6 |
23 |
1.6 TD |
1588 |
70 |
51 |
160 |
14,5 |
6,3 |
6,1 |
4,3 |
24 |
1.6 GTD
Intercooler |
1588 |
80 |
59 |
169 |
13,2 |
6,3 |
6,2 |
4,4 |