DANE PODSTAWOWE
Wymiary

długość[mm] 

3985

C, CL, GL, GT, D, TD, GTD, Syncro
4040
GTI, GTI 16V, GTI G60
4255
Country
szerokość [mm]

1665

C, CL, GL, GT, D, TD, GTD
1680
GTI, GTI 16V, Syncro
1700
GTI G60

1705

Country
wysokość [mm]
1400
Rallye

1405

GTI, GTI 16V, GTI G60
1415
C, CL, GL, GT, D, TD, GTD, Syncro
1555
Country
Zawieszenie
przód
wahacz poprzeczny + amortyzatory teleskopowe (wszystkie wersje)
tył
wahacz półsztywny + amortyzatory teleskopowe

C, CL, GL, GT, GTI, GTI 16V, GTI G60, D, TD, GTD

wahacze skośne + amortyzatory teleskopowe

Rallye, Syncro, Country

Hamulce
przód
tarczowe

C, CL, GL, GT, D, TD, GTD (239mm)

tarczowe wentylowane

GTI, GTI 16V (239mm) GTI G60 , Rallye (280mm)

tył
bębnowe

C, CL, GL, GT, D, TD, GTD

tarczowe

GTI, GTI 16V, GTI G60, Rallye (239mm)

Rozstaw osi [mm]
2475

C, CL, GL, GT, GTI, GTI16V, GTI G60, D, TD, GTD, Syncro

2480

Country

Rozstaw kół [mm]
przód
1422

Country

1427

C, CL, GL, GT, GTI, GTI 16V, D, TD, GTD

1433

Rallye, GTI G60

tył
1422

(wszystkie wersje)

 

Silniki w latach 1983 - 1992

L.p.

Kod

Pojemność
[cm3]

Moc maks.

przy
obr./ min

Maks . moment obr.
[Nm] / obr./min

Ilość zaworów / cylinder

Średnica
cylindra x skok [mm]

Stopień
sprężania

Zasilanie / liczba okt. etyliny

Katalizator

Lata
produkcji*

Uwagi

kW

KM

1.

GN

1043

33

45

5500

70/3200

2

75,0 x 59,0

9,5

gaźnik
Pierburg 31PIC / 98

-

1984-1990

 

2.

HZ

1043

37

50

5900

74/3600

2

75,0 x 59,0

9,5

gaźnik
Weber 32 TLA / 91

-

1985-1991

 

3.

HW-HK

1272
(1263)

37

50

5400

93/3200

2

75,0 x 72,0

9,5

gaźnik
Pierburg 2E3 / 91

+/-

1983-1985

 

4.

MH(2G)-NU

1272
(1263)

37

50

5200

94/3300

2

75,0 x 72,0

9,5

gaźnik
Pierburg 2E3 / 91

+/-

1985-1992

na rynek szwajcarski

5.

MH(2G)-NU

1272
(1263 )

40

55

5200

96/3400

2

75,0 x 72,0

9,5

gaźnik
Pierburg 2E3 / 91

+/-

1985-1992

 

6.

GT

1272
(1263)

43

58

5400

98/3100

2

75,0 x 72,0

8,2

gaźnik
Pierburg 34PIC / 91

-

1983-1987

na rynek szwajcarski i szwedzki

7.

SC

1272
(1263)

44

60

5400

96/3400

2

75,0 x 72,0

9,5

gaźnik
Pierburg 2E3 / 91

-

1987-1989

na rynek szwajcarski

8.

NZ

1272
(1263)

44

60

5200

96/3400

2

75,0 x 72,0

9,5

wtrysk
Bosch Digijet / 91

+

1989-1992

 

9.

SC-NZ

1272
(1263)

47

64

5400

98/3000

2

75,0 x 72,0

9,5

wtrysk
Bosch Digijet / 91

+/-

1985-1989

 

10.

PN

1595

51

70

5200

118/2700

2

81,0 x 77,4

9,0

gaźnik
Pierburg 2EE / 91

+/-

1986-1992

 

11.

EZ-EZA-ABN

1595

51

70

5200

118/2700

2

81,0 x 77,4

9,0

gaźnik
Pierburg 2E2 / 91

+

1985-1992

 

12.

RF

1595

53

72

5200

122/2700

2

81,0 x 77,4

9,0

gaźnik
Pierburg 2E2 / 95

-

1986-1992

 

13.

RE

1595

53

72

5400

122/2700

2

81,0 x 77,4

9,0

gaźnik
Pierburg 2E2 / 91

+

1986-1991

 

14.

EZ-EZA

1595

55

75

5000

122/2800

2

81,0 x 77,4

9,0

gaźnik
Pierburg 2E2 / 91

-

1983 -1985

 

15.

HM

1595

55

75

5200

120/2700

2

81,0 x 774

9,0

gaźnik
Keihin / 91

+/-

1983-1989

 

16.

EZ-EZA-ABN

1595

55

75

5000

125/2500

2

81,0 x 77,4

9,0

gaźnik
Pierburg 2E2 / 91

+/-

1985-1992

 

17.

HN

1595

55

75

5000

125/2500

2

81,0 x 77,4

9,0

gaźnik
Keihin 26-30 DC / 91

+/-

1983-1989

cabrio

18.

EW

1595

55

75

5000

125/2500

2

81,0 x 77,4

9,0

gaźnik
Zenith 2E2 / 91

+/-

1983-1989

cabrio

19.

RH

1781

62

84

5000

142/3000

2

81,0 x 86,4

10,0

gaźnik
Pierburg 2E2 / 95

+

1986-1990

 

20.

GU

1781

66

90

5200

145/3300

2

81,0 x 86,4

10,0

gaźnik
Pierburg 2E2 / 98

-

1983-1992

syncro

21.

HV

1781

66

90

5200

145/3300

2

81,0 x 86,4

10,0

gaźnik
Keihin 26-30 DC / 95

-

1984-1992

 

22.

EX

1781

66

90

5200

145/3300

2

81,0 x 86,4

10,0

gaźnik
Pierburg 2E2 / 98

-

1983-1993

cabrio

23.

RP

1781

66

90

5250

142/3000

2

81,0 x 86,4

9,0

wtrysk
Bosch Mono-Jetronic / 91

+

1987-1992

 

24.

GX

1781

66

90

5250

142/3000

2

81,0 x 86,4

9,0

wtrysk
Bosch KE-Jetronic

+/-

1984-1989

 

25.

JH

1781

70

95

5400

143/3200

2

81,0 x 86,4

9,0

wtrysk
Bosch K-Jetronic

-

1983-1993

cabrio, caddy

26.

1P

1781

72

98

5400

143/3000

2

81,0 x 86,4

9,0

wtrysk
VW Digifant / 95

+

1988-1991

syncro, cabrio, country

27.

2H

1781

72

98

5400

143/3000

2

81,0 x 86,4

9,0

wtrysk
VW Digifant / 91

+

1989-1993

 

28.

RV

1781

72

98

5500

143/3000

2

81,0 x 86,4

9,0

wtrysk
VW Digifant / 91

+

1987-1991

 

29.

RG

1781

79

107

5500

156/3100

2

81,0 x 86,4

10,0

wtrysk
Bosch K-Jetronic / 95

+

1986-1989

 

30.

RD

1781

79

107

5400

157/3800

2

81,0 x 86,4

10,0

wtrysk
Bosch KE-Jetronic/ 91

-

1985-1989

GTI

31.

PF

1781

79

107

5400

157/3800

2

81,0 x 86,4

10,0

wtrysk
VW Digifant / 95

+

1987-1992

GTI

32.

EV

1781

82

112

5500

159/3900

2

81,0 x 86,4

10,0

wtrysk
Bosch K-Jetronic / 98

-

1984-1987

GTI

33.

DX

1781

82

112

5800

159/4000

2

81,0 x 86,4

10,0

wtrysk
Bosch K-Jetronic / 98

-

1982-1992

GTI, GTI Cabrio

34.

GZ

1781

82

112

5400

159/4000

2

81,0 x 86,4

10,0

wtrysk
Bosch K-Jetronic / 95

-

1983-1989

GTI

35.

PB

1781

82

112

5400

159/4000

2

81,0 x 86,4

10,0

wtrysk
VW Digifant / 91

-

1987-1992

GTI

36.

KT

1781

82

112

5800

159/4000

2

81,0 x 86,4

10,0

wtrysk
Bosch K-Jetronic / 95

-

1983-1989

GTI, GTI Cabrio

37.

PL

1781

95

129

5800

168/4250

4

81,0 x 86,4

10,0

wtrysk
Bosch KE-Jetronic / 95

+

1986-1992

GTI 16V

38.

KR

1781

102

139

6100

168/4600

4

81,0 x 86,4

10,0

wtrysk
Bosch K-Jetronic / 98

-

1985-1992

GTI 16V

39.

PG

1781

118

160

5800

225/3800

2

81,0 x 86,4

8,0

wtrysk
VW Digifant / 95

+

1990-1991

GTI G60

40.

1H

1763

118

160

5600

225/3800

2

80,6 x 86,4

8,0

wtrysk
VW Digifant / 95

+

1989

G60 Rallye (Syncro)

41.

PL-KR

1781

153

208

6400

247/5000

4

81,0 x 86,4

9,0

wtrysk
VW Digifant /98

+

1988

G60 16V Limited (Syncro)

42.

9A

1984

100

136

5800

180/4400

4

82,5 x 92,8

10,8

wtrysk
Bosch KE-Motronic / 95

+

1989-1992

GTI 16V

43.

?

1588

37

50

4800

95/2300

2

76,5 x 86,4

23,0

diesel

-

?

tylko na rynek szwajcarski

44.

JP

1588

40

54

4800

100/2300

2

76,5 x 86,4

23,0

diesel

-

1983-1991
 

45.

JR

1588

51

70

4500

133/2500

2

76,5 x 86,4

23,0

turbodiesel

-

1983-1991
 

46.

1V

1588

44

60

4400

110/2400

2

76,5 x 86,4

23,0

turbodiesel

+

1989-1990
 

47.

RA

1588

59

80

4500

152/2300

2

76,5 x 86,4

23,0

turbodiesel

+

1989-1991

intercooler

48.

SB

1588

59

80

4600

153/2500

2

76,5 x 86,4

23,0

turbodiesel

+

1989-1991

intercooler, w edycji TD Sport moc 85KM

49.

ME

1588

40

54

4800

100/2300

2

76,5 x 86,4

23,0

diesel

+

1988-1990

tylko na rynek szwajcarski

50.

MF

1588

51

70

4500

133/2500

2

76,5 x 86,4

23,0

turbodiesel

+

1988-1990

tylko na rynek szwajcarski

* UWAGA! Lata produkcji silnika nie muszą się pokrywać z okresem produkcji poszczególnych wersji Golfa Mk2 z tym silnikiem, np. w przypadku kiedy ten typ silnika był montowany do innych modeli VW, np. Polo, Passata, Corrado!

OSIĄGI I ZUŻYCIE PALIWA

Lp Silnik Poj. [ccm] Moc [KM] Moc [kW]
Prędkośc max. [km/h]
Przyspieszenie 0-100km/h [s] Spalanie w cyklu miejskim [l] Spalanie
przy 120km/h [l]
Spalanie
przy 90km/h [l]
1
1.3
1272
50
37
144
17,9
8,1
6,9
5,2
2
1.3
1272
54
40
151
16,5
8,1
7,1
5,3
3
1.3i
1272
54
40
151
16,5
8,9
7,7
5,6
4
1.6
1595
75
55
167
12,7
8,7
7,1
5,3
5
1.6
1595
70
51
162
14,1
9,4
7,9
5,8
6
1.6
1595
72
53
164
13,1
9,1
7,5
5,5
7
1.8
1781
90
66
178
11,2
8,7
7,3
5,5
8
1.8 GT
1781
90
66
178
11,0
8,9
7,9
5,9
9
1.8 Syncro
1781
90
66
178
11,5
9,9
8,2
6,2
10
1.8i
1781
90
66
175
11,9
10,5
8,3
6,3
11
1.8i GT
1781
90
66
175
11,7
10,8
8,9
6,7
12
1.8i Syncro
1781
98
72
180
11,3
11,7
9,0
6,8
13
1.8i GTI
1781
107
79
186
10,3
10,7
8,4
6,4
14
1.8i GTI
1781
112
82
191
10,0
10,6
7,8
6,0
15
1.8i GTI 16V
1781
129
95
200
9,0
11,3
8,8
6,9
16
1.8i GTI 16V
1781
139
102
208
8,5
10,9
8,1
6,4
17
1.8i GTI G60
1781
160
118
216
8,3
12,1
9,2
6,9
18
Rallye
1781
160
118
210
8,6
13,2
9,4
7,0
19
Rallye
1763
160
118
210
8,6
12,5
9,5
7,1
20
1.6 D
1588
50
37
144
20,2
6,5
6,2
4,4
21
1.6 D
1588
54
40
148
18,7
6,5
6,2
4,4
22
1.6 TD
1588
60
44
151
16,9
6,5
6,6
4,6
23
1.6 TD
1588
70
51
160
14,5
6,3
6,1
4,3
24
1.6 GTD Intercooler
1588
80
59
169
13,2
6,3
6,2
4,4



P O W R Ó T